Potřebujete pomoc nebo informace a nevíte přesně na koho se obrátit?
Kontaktujte násV souvislosti s novelou zákona č.111/1998 Sb. o vysokých školách, bylo dne 24. 6.2013 přijato Opatření rektora č. 14/2013 „Podrobnosti o evidenci uznané doby rodičovství Univerzitou Karlovou a o žádostech o tuto evidenci“. Vzhledem k tomu, že evidence uznané doby rodičovství probíhá výhradně na základě podané žádosti (ustanovení čl. 6 odst. 3 Opatření rektora č.14/2013), je nutné, aby si osoby, kterým započala uznaná doba rodičovství před nabytím účinnosti tohoto opatření rektora, podaly žádost o evidenci uznané doby rodičovství. To se týká i osob, které již mají přerušené studium z důvodu těhotenství, porodu či rodičovství. Žádost doporučujeme podat i v případě, že v souvislosti s rodičovstvím v současné době nežádáte žádné změny ve Vašem studiu. Budete-li však evidování, budete moci uplatnit uznanou dobu rodičovství kdykoliv v budoucnu.
Žádost se podává prostřednictvím studijního oddělení.
ŽÁDOST O POVOLENÍ K VÝJEZDU NA ZAHRANIČNÍ STÁŽ
Zde naleznete všechny materiály týkající se dodatkové dovolené zaměstnanců 1. LF UK.
Zde naleznete ke stažení formulář dohody o pracovní činnosti včetně příloh a potvrzení
Max. průměrný rozsah prac. doby v týdnu je:
Každý dohodář musí být ze strany pracoviště seznámen s přiloženými informacemi a jejich změnami. Na formuláři pak stvrdí seznámení se s nimi podpisem.
Při skončení dohody o pracovní činnosti se dostavte na personální odd. za účelem vydání potvrzení o zaměstnání.
S účinností od 1. 1. 2024 dle novely Zákoníku práce vzniká nově nárok na dovolenou i zaměstnancům pracujícím na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti). Pro vznik nároku musí být splněny dvě podmínky, a to že pracovně právní vztah trvá v kalendářním roce alespoň čtyři týdny a současně zaměstnanec odpracuje alespoň 80 hodin. Délka dovolené se pak stanoví jako 1/52 týdenní pracovní doby zaměstnance. Pro účely dovolené se za týdenní pracovní dobu považuje týdenní pracovní doba v rozsahu 20 hodin.
Zde naleznete ke stažení formulář dohody o provedení práce a přílohy.
Sjednaný rozsah práce v hodinách může být uzavřen na max. 300 hodin v jednom kalendářním roce. Do rozsahu práce se započítává také doba práce konaná zaměstnancem pro zaměstnavatele t.j. celou Univerzitu Karlovu (UK) v témže kalendářním roce na základě jiné dohody o provedení práce.
Při zúčtování odměny (odměn z více dohod o provedení práce u UK) přesahující částku 10.000,- Kč v měsíci je zaměstnanec účasten pojištění ve smyslu § 7a zák. 187/2006 Sb.
Každý dohodář musí být ze strany pracoviště seznámen s přiloženými informacemi a jejich změnami. Na formuláři pak stvrdí seznámení se s nimi podpisem.
Při skončení dohody o provedení práce se dostavte na personální odd. za účelem vydání potvrzení o zaměstnání.
S účinností od 1. 1. 2024 dle novely Zákoníku práce vzniká nově nárok na dovolenou i zaměstnancům pracujícím na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti). Pro vznik nároku musí být splněny dvě podmínky, a to že pracovně právní vztah trvá v kalendářním roce alespoň čtyři týdny a současně zaměstnanec odpracuje alespoň 80 hodin. Délka dovolené se pak stanoví jako 1/52 týdenní pracovní doby zaměstnance. Pro účely dovolené se za týdenní pracovní dobu považuje týdenní pracovní doba v rozsahu 20 hodin.
V příloze je návrh textu dohody o odpovědnosti k ochraně hodnot. V bodě II. dohody je nutné konkretizovat hodnoty, které jsou svěřeny zaměstnanci k vyúčtování, za které se považují hotovost, ceniny, zboží, zásoby materiálu nebo jiné hodnoty, které jsou předmětem obratu nebo oběhu, s nimiž má zaměstnanec možnost osobně disponovat po celou dobu, po kterou mu byly svěřeny. Návrh dohody posílá pracoviště v elektronické podobě ekonomovi fakulty, příp. vedoucí hospodářského oddělení.
V souvislosti s Opatřením tajemnice č. 2/2012, kterým se vydává Metodický pokyn k vykazování evidence pracovní doby na 1. LF UK uveřejňujeme formuláře, který mohou nahradit knihu příchodů a odchodů (s uvedením vzorového řádku), a to i pro dvě místa výkonu práce (Vestec a Praha).
V příloze naleznete formulář pro přijetí do pracovního poměru. Podklady pro vyplnění údajů o rizikových faktorech, jejich míře a kategorii. (Jedná se o přílohu č. 2 Opatření děkana č. 12/2015, vyhledaná a vyhodnocená rizika na jednotlivých pracovištích
1. LF UK. Pro úplnost je přiložena i příloha k nařízení vlády č. 432/2003 Sb.).
Do položky ostatní rizika může patřit např. manipulace s tlakovými lahvemi, práce s elektrickým nářadím, práce ve výškách, fyzická námaha, řízení vozidla u řidičů rezidentů, atd.
V příloze naleznete formulář "Návrh na uzavření dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti". Tento formulář je potřeba vyplnit před uzavřením DPP nebo DPČ v případě, že půjde o výkon práce v rizikovém prostředí.
V příloze naleznete podklady pro vyplnění údajů o rizikových faktorech, jejich míře a kategorii. (Jedná se o přílohu k nařízení vlády č. 432/2003 Sb., a vyhledaná a vyhodnocená rizika na jednotlivých pracovištích 1. LF UK.)
Do položky ostatní rizika může patřit např. manipulace s tlakovými lahvemi, práce s elektrickým nářadím, práce ve výškách, fyzická námaha, řízení vozidla u řidičů rezidentů, atd.
Zde naleznete formulář pro účastníky II. pilíře Oznámení poplatníka daně z příjmů ze závislé činnosti a z funkčních požitků o účasti na důchodovém spoření i s poučením.
Zde najdete popisy pracovní činnosti pro akademické pracovníky - AP1, AP2, AP3, AP4, L1, L2 a vědecké pracovníky VP1, VP2, VP3. Rovněž zde naleznete prázdný formulář popisu pracovní činnosti pro ostatní zařazení - instruktor výuky, sekretářky, knihovnice, laborantky aj. Konkrétní popis pracovní činnosti musí odpovídat dané třídě profese (sloupec C) dle katalogu prací a název druhu práce musí být přechýlen. Katalog najdete zde:
Formulář naleznete v příloze.
Pro účely lékařských prohlídek je určen formulář https://odkaz.lf1.cuni.cz/lekarska-prohlidka, s jehož trojím vyhotovením se zaměstnanec na prohlídku dostaví. Vyplnění formuláře je povinen zabezpečit (nejčastěji prostřednictvím zaměstnance) a podepsat vedoucí zaměstnanec pracoviště v oddílech A) a B). Bez řádného vyplnění formuláře a podpisu vedoucího pracoviště není možné prohlídku uskutečnit. Pro vyplnění formuláře je nutný přístup do CAS.
Po provedení prohlídky dodejte podepsaný formulář na personální odd.
V příloze najdete informaci týkající se příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí, přílohu č. 9 k Nařízení vlády č. 178/2001 Sb., v platném znění - tj. č. 441/2004 Sb. a formulář návhu na přiznání příplatku ke mzdě za práci ve ztíženém pracovním prostředí.
Zde naleznete formulář Předběžné registrace žádosti o příspěvek na úroky z úvěru a formulář Žádosti o příspěvek na úroky z úvěru na bytové potřeby (účelového úvěru na potřeby související s bytovými potřebami) ve smyslu Opatření děkana č. 8/2022, v platném znění.
V souvislosti s Opatřením tajemnice č. 1/2022 může zaměstnanec uplatnit osobně nebo prostřednictvím zaměstnance pověřeného vedoucím pracoviště požadavek na příspěvek na stravování. V příloze naleznete formulář a oznámení o hodnotě stravenek a způsobu realizace hrazení.
Zde naleznete ke stažení formulář pro rozvázání pracovního poměru dohodou.
Zde naleznete výkaz přesčasových hodin (případně práce nad sjednanou kratší pracovní dobu). Pokud se zaměstnanec se zaměstnavatelem domluví, je práce přesčas přednostně kompenzována náhradním volnem (v době 3 kalendářních měsíců po výkonu práce přesčas) v rozsahu práce konané přesčas.
Prací přesčas je práce konaná zaměstnancem na příkaz zaměstnavatele nebo s jeho souhlasem přesahující stanovenou týdenní pracovní dobu (to zn., že při stanovené 40hodinové týdenní pracovní době je prací přesčas až 41. hodina).
U zaměstnance s kratší pracovní dobou je třeba rozlišovat jednak práci konanou sice nad rámec sjednané kratší pracovní doby, avšak do rozsahu stanovené týdenní pracovní doby (za výkon takové práce zaměstnanci přísluší mzda bez příplatku uvedeného v ustanovení § 114 odst. 1 zák. práce), a jednak práci konanou nad rozsah stanovené týdenní pracovní doby, kterou zákon v ustanovení § 78 odst. 1 písm. i) zák. práce označuje jako práci přesčas, za niž zaměstnanci přísluší mzda, na kterou mu vzniklo za tuto dobu právo (dosažená mzda), a příplatek nejméně ve výši 25% průměrného výdělku, pokud se zaměstnavatel se zaměstnancem nedohodli na poskytnutí náhradního volna v rozsahu práce konané přesčas místo příplatku.
Výkaz přesčasových hodin odevzdávejte na personální oddělení v takovém případě, pokud nebylo poskytnuto náhradní volno, a to nejpozději první pracovní den následujícího měsíce po měsíci, ve kterém byl přesčas vykonán.
Práce přesčas a příp. i náhradní volno musí být vykazována ve Výkazu o pracovní době.
V příloze naleznete v souladu se zněním Prac. řádu formulář zápisu o předání pracovního místa/funkce, jehož přílohou se požaduje (vše ve dvojím vyhotovení):
1. organizační řád pracoviště
2. rozpočty provozních a mzdových prostředků a stav jejich čerpání
3. personální problematika pracoviště - mzdová inventura, přehled prac. úvazků, délky prac. poměrů
4. soupis investičního majetku z odd. správy majetku děkanátu 1. LF UK spolu s protokolem o předání
5. rozpracované pracovní úkoly
6. předání klíčů a razítek (otisky)
7. příp. předání dokumentace o jiných skutečnostech, které by mohly mít vliv na řádný výkon práce zaměstnance na prac. místo nastupujícího
Zde najdete formulář pro žádost o poskytnutí volna z důvodu jiných úkonů v obecném zájmu podle § 203, odst. 2, písm. f) zákoníku práce. Vyplněný formulář prosím zasílejte ve dvojím vyhotovení na personální oddělení. Problematiku upravuje čl. II. Opatření děkana č. 1/2007.
Vedoucí pracovník musí mít svého zástupce, který např. v případě nepřítomnosti vedoucího pracovníka zajišťuje běžný chod pracoviště, včetně schvalování docházky, a vykonává i další činnosti spadající do kompetence vedoucího zaměstnance dle dohody s nadřízeným. Trvalému zástupci bude automaticky příslušet příplatek za vedení, který se krátí dle výšky úvazku. Najdete zde vzory pro pověření i odvolání.
Formulář cestovního příkazu je platný od
1.9. 2024.
Vzhledem k tomu, že je formulář vytvořen formulářovými poli
(označeny žlutě), je potřeba jej aktualizovat stiskem kláves CRTL P.
Poté se
v případě zahraniční cesty zobrazí nová kolonka překročení státní hranice
a informace o povinnosti podat formulář A1 a rovněž se aktualizuje způsob
dopravy na vyúčtování služební cesty.
Zde naleznete formulář drobného vydání.
Zde naleznete formulář požadavku na objednávku.
Plná moc k převzetí prostředků v pokladně.
Formulář ke stažení ve formátu XLS.
Zde naleznete formulář přílohy pro použití AUV při služební cestě.
Příloha k faktuře - členství ve společnosti.
Příručka ke společnému slovníku pro veřejné zakázky (CPV)
Informace o CPV kódech – webové portály:
http://eur-lex.europa.eu/
http://www.isvz.cz/isvz/
http://simap.europa.eu/codes-
Nejčastější CPV kódy používané v žádankách VERSO najdete v příloze
Zde naleznete vzor fomuláře "Záznam o provozu vozidla osobní přepravy". Povinnost vyplnit tento formulář vyplývá z opatření děkana č. 7/2007 o poskytování a účtování cestovních náhrad při pracovních cestách, příloha č. 1 odst. 5.
V příloze též naleznete pro názornost vzor vyplněného formuláře.
Formuláře potřebné k žádosti o vyjádření či souhlas Etické komise VFN.