Potřebujete pomoc nebo informace a nevíte přesně na koho se obrátit?
Kontaktujte násZápis 17. zasedání kolegia děkana,
které se konalo v pondělí dne 23. 5. 2022 od 13:00 hod.
ve velké zasedací místnosti děkanátu 1. LF UK, ulice Na Bojišti 3
Předsedající:
prof. MUDr. Martin Vokurka, CSc. – děkan 1. LF UK
Přítomni:
prof. MUDr. Jana Dušková, DrSc., MBA – proděkanka
doc.
MUDr. Tomáš Kučera, Ph.D. – člen kolegia
doc.
MUDr. Lukáš Zlatohlávek, Ph.D. – proděkan
prof.
MUDr. Martina Koziar Vašáková, Ph.D. – členka kolegia
prof.
MUDr. Aleksi Šedo, DrSc. – proděkan
MUDr.
Martin Vejražka, Ph.D. – člen kolegia
Ing.
Ivan Mikula, Ph.D. – člen kolegia
MUDr.
Eitan Brizman, BDS – proděkan
prof.
MUDr. Otomar Kittnar, CSc. – proděkan
Ing. Tereza Lukášová – tajemnice
prof.
MUDr. Jan Škrha, DrSc. – člen kolegia
doc. MUDr. Andrea Burgetová, Ph.D. – proděkanka
prof.
MUDr. Jan Bělohlávek, Ph.D. – člen kolegia
prof.
MUDr. Pavel Klener, DrSc. – proděkan
prof.
MUDr. Jan Betka, DrSc. – člen kolegia
prof. MUDr. Petra Lišková, MD, Ph.D. – proděkanka
MUDr.
Mikuláš Mlček, Ph.D. – člen kolegia
doc.
MUDr. Tomáš Grus, Ph.D. – člen kolegia
prof.
MUDr. David Feltl, Ph.D. – člen kolegia
Omluveni:
prof. MUDr. René Foltán, Ph.D. – proděkan
MUDr.
David Kulišiak – člen kolegia
prof. PhDr. Michal Miovský, Ph.D. – proděkan
P R O G R A M
17. zasedání kolegia děkana, které se bude konat prezenčně v pondělí
dne 23. 5. 2022 od 13:00 hod. ve velké zasedací místnosti děkanátu 1. LF UK,
ulice Na Bojišti 3
1. Kontrola závěrů a schválení
zápisu ze zasedání 16. výjezdního kolegia děkana, které se konalo v pondělí 5.–6. 5. 2022
Informace děkana
prof. MUDr. Martin Vokurka, CSc.
2) Volitelné předměty
doc. MUDr. Tomáš Kučera, Ph.D.
3) Jmenovací a habilitační řízení
Kritéria
prof. MUDr. Pavel Klener, Ph.D.
4) Ekonomika
prof. MUDr. Otomar Kittnar, CSc.
Ing. Tereza Lukášová
5) PR, marketing
Petra Klusáková, DiS., Ing. Kryštof Tejnora
6) Různé
Ad 1.
Děkan prof. Vokurka uvedl:
· červnové kolegium bude posunuto na 27. 6. z důvodu souběhu s rozšířeným Kolegiem rektorky,
· letní kolegium bude v pondělí 1. 8.,
· referoval o jednáních na rozšířeném Kolegiu rektorky: nebude dále podporován centrálně Zoom, informace o financování a spolupráci s ukrajinskými univerzitami, vznikne komise pro posuzování titulu honoris causa (důraz na reálnou spolupráci s UK), diskuse o jmenovacích a habilitačních kritériích, proběhnou porady o zahajovaných projektech Exceles v rámci NPO, k tvorbě nového SISu se připravuje zadávací dokumentace, začínají pracovat nové skupiny při RUK CePIT (pro rozvoj IT a digitalizace) a KaPR (oblast komunikace a PR) – v obou má fakulta zastoupení (Ing. Lukášová, P. Klusáková), univerzita připomínkuje návrh zákona o pedagogických pracovnících, stoupnou náklady na elektronické informační zdroje (EIZ) – proběhne na RUK kulatý stůl, je připraveno opatření rektora pro vznik ombudsmana, fakulty mají mít kontaktní osobu pro komunikaci s ním,
· proběhl rozhovor s iRozhlasem o obtěžování, a to s děkanem i dotčeným pedagogem. Informace o reakci fakulty na danou situaci jsou uvedeny na webu, projednávala je Etická rada fakulty, jejíž závěr je také na webu, informace rovněž zazněly i v podcastu se studenty.
KD vzalo
informace na vědomí.
Ad 2.
Doc. Kučera informoval o volitelných předmětech (VP). Představil aktualizace
volitelných předmětů, byly vytvořeny kategorie předmětů – sedm základních
oblastí a čtyř typů formy předmětů (teorie, laboratoř, klinika, samostatná
práce). Představil nově navrhované předměty (Biostatistics 1, 2,
Interdisciplinární principy infekčních nemocí, Invazivní léčba obstrukční
plicní nemoci, Klinická patofyziologie, Sarkoidóza, Základní techniky
topografické pitvy, Balintovské skupiny).
KD požádalo o doplnění informací a úpravu kreditového ohodnocení u některých z nich. Doc. Kučera předložil seznam kurzů, které budou od příštího semestru zrušeny.
KD
schválilo vznik nových a zrušení navrhovaných VP.
Ad 3.
Proděkan prof. Klener přednesl návrh na habilitační řízení MUDr. Serranové pro obor neurologie.
Proděkan prof. Klener přednesl kritéria jmenovacího a habilitačního řízení týkající se publikačního výkonu a citačních ohlasů, předloží návrh vědecké radě 1. LF UK k diskusi a poté k schválení. Implementace se předpokládá od 1. 1. 2023.
Podstatou je důraz na publikace nad medián oboru (Q1, Q2) charakteru plného výzkumného článku, kde je petent prvním, seniorním či korespondujícím autorem a který vznikl po obhájení Ph.D. a na počet citací.
Ke kritériím proběhla diskuse, týkající se jednotnosti pravidel na LF v rámci celé UK, i v rámci jednotlivých oblastí na fakultě. Doplňující podmínky jsou v souladu s důrazem na excelentní vědu i s ohledem na její hodnocení v rámci financování.
KD vzalo informaci na vědomí a
navržené změny doporučilo včetně jednání s ostatními LF UK.
Ad 4.
Ekonomiku fakulty stručně představili proděkan prof. Kittnar a tajemnice Ing. Lukášová
v návaznosti na informace děkana z RKR a na jednání výjezdního
zasedání KD. Je připravován rozpočet fakulty. Tajemnice Ing. Lukášová uvedla,
že se i letos bude podpora úspěšným grantovým projektům (ve výši analogické 15 % režie z projektů), která bude vrácena pracovištím. Princip
bude stejný jako v minulých letech. Apel na racionální využití. Další rok
se bude tato podpora či její výše odvíjet od ekonomické situace, ale snahou
fakulty je dále takto aktivní vědecké skupiny podporovat.
KD vzalo informace na vědomí.
Ad 5.
PR aktivity za uplynulé období od ledna do května
představila vedoucí odd. komunikace p. Klusáková. Za uplynulé období byla 1. LF
UK zmíněna v českých médiích více než 1400×, tj. 10 denně (včetně
víkendů), bylo vytvořeno 11 tiskových zpráv, proběhla řada kulturních,
studentských a náborových akcí (Zlatá promoce, Studentská vědecká konference, vznikly fakultní podcasty Jednička
ON AIR, Kurzy první pomoci, Křesla pro Fausta, Koncert z cyklu Fakulta v srdci Karlova – u sv.
Ignáce, oslava 100 let Hlavova ústavu). Připravují se akce – tisková
konference Den bez tabáku, Medialogy – Dětská farmakoterapie v Čechách, Dětská pouť, Muzejní noc, křty knih.
Marketingovou strategii představil Ing. Tejnora.
Jako hlavní úkoly uvedl úpravu, resp. přestavbu webu, zlepšení vnitřní komunikace
vč. zaměstnaneckého intranetu. Zatím není jasný časový a finanční rámec
budoucích změn a míra účasti vnějších sukbjektů na realizaci. Oddělení marketingu
spravuje i sociální sítě. Pracuje se na Instagramu a FB se spolky. Požádal o
aktivitu KD na LinkedInu. Propagační předměty jsou revitalizovány, dosavadní
nabídka je dobrá, bude zeštíhlena. Spolupráce se studenty na sportovní kolekci.
Zvyšuje se marže na jednotlivých předmětech ve prospěch fakulty. Nové rollupy
pro nábor zahraničních studentů. Uvažuje se o novém fakultním propagačním
videu.
Člen KD dr. Vejražka upozornil, že by bylo vhodné více komunikovat přípravné
kurzy. Oddělení marketingu má na starost také fundraising. Ing. Tejnora vyzval
členy KD ke spolupráci na fundraisingový příležitostech.
KD vzalo informace na vědomí.
Ad 6.
Různé
Proděkan prof.
Šedo uvedl, že prof. Korabečná by chtěla podepsat smlouvu s partnerem z Číny
v rámci spolupráce se skupinou prof. J. Neužila. Bude dále projednáno.
Proděkanka prof. Lišková navrhla, zda by fakulta neměla připravit „Catalogue of
equipment“, jakýsi interní katalog vědeckého vybavení fakulty.
Ing. Mikula navrhl, aby se v rámci výzvy OP JAK týkající se Kampusu
Albertov prostředky rozdělily proporcionálně mezi jednotlivé fakulty na základě
již dohodnutých poměrů. KD se k této verzi přiklonilo.
Proděkanka doc. Burgetová informovala o studentech z Ukrajiny. Nyní je
přihlášeno 16 VL a 2 ZL a 1 na fyzioterapii. Další se hlásí a bude jich ještě
přibývat.
KD po diskusi souhlasí, že lze dále shromažďovat přihlášky, nicméně budou
stanovena pravidla jejich přijímání jako free moverů a příslušný výběr proběhne
cca v září 2022.
Proděkan Brizman informoval o aktivitě německých nemocnic z oblasti
Dolního Saska a spolupráci s fakultou v rámci pregraduálního studia.
Příští zasedání KD proběhne prezenčně dne 27. června 2022 ve velké zasedací místnosti děkanátu Na Bojišti 3.
V Praze dne 23. 5. 2022
zapsala Petra Klusáková, DiS.,
Oddělení komunikace